donderdag 21 januari 2010

De God heeft Gesproken (5)

Toen ik wakker werd, speelde een zonnestraal in mijn kamer.
Alles was tip en top klaar, maar zonder zon viel niets te doen. Het was de enige medewerkster waar ik geen vat op had. Daar zij mij wakker kuste, zag ik daarin het voorteken dat mijn duurbaarste wensen in vervulling zouden gaan.


Ik was mij vlug, zoals ik dit sedert weken deed, met natron water. Ik kleed me in mijn linnen gewaad, schuif mijn voeten in de sandalen uit nieuwe papyrus en sla een mantel om.

Het kornalijn-groene amulet ligt op de tafel naast de sleutel van mijn heiligdom.
Met eerbied waarmee ik het grootlint van een ridderorde zou aandoen, doe ik mij het toverjuweel om de hals.

Ik heb nog eens nauwgezet al de rituele voorschriften nagegaan. Niets vergeten, noch verkeerd gedaan: Ik kan de eredienst beginnen.

___________Wordt vervolgt!_____________

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails