maandag 16 mei 2011

Wie is Sterzoeker, wie zijn dat?

Sterzoeker wie is dat? Dat hebben we mening trouwe lezer, die ons niet bij naam en gezicht kent, de afgelopen jaren horen vragen en dan komen de claims, speculaties en de beschuldigingen op gang. Iedereen wil opeens Sterzoeker zijn. Of men is vandaag de dag, in elkaars ogen de ware Sterzoeker. Echter de echte Sterzoekers, geven per definitie ontkennende antwoorden, op alle rechtstreeks aan hen gesteld vragen, of men Sterzoeker is.

Door Horas

Mensen wijzen elkaar als Sterzoeker aan en roepen: "Sterzoeker dat is iemand van de O.T.O, een zwarte magier, een kwaaie astrologe, een teleurgestelde afgewezen adept van Ina Custers, een Voldemort die ons kapot wil hebben. Kijk, kinders, die Sterzoeker dat is nou een voorbeeld van een qlipoth kracht. Maar laat ik niet merken dat jullie je daarmee bezig houden, want dan ga je er direct uit. Pietje, ga jij maar op Zuid staan want als de zwarte krachten binnenkomen dan is het altijd op Zuid. Jij bent tenminste sterk genoeg om dat tegen te houden, ik ben zoooo kwetsbaar tijdens een ritueel, daarom heb ik ook een magische nooduitgang, maar die is alleen voor mij. Enzovoorts".

Als thuisbasis kent Sterzoeker een Braziliaanse blog/site. Prachtig. Wat ontzettend clever van Sterzoeker nu weer, maar dat ter zijde. Er zit in Brazilie trouwens een zeer actieve lodge van DAN. Daar kun je op haar site weer een en ander over terugvinden. Ja, de magische wereld is echt klein. En de afstanden stellen ook zo helemaal niks voor met een remote viewer in huis van Sterzoeker, nietwaar? Sneller dan het licht ben je aan de andere kant van de wereld en kijkjes elders nemen, daar is deze remoter zeer in bedreven.

Weet u wat het geval is, waarom al die vragen oprijzen over de identiteit van Sterzoeker? Omdat Sterzoeker nog wel eens kritisch schrijft over lala-land.

Waar is dat geschrijf van Sterzoeker allemaal voor nodig en houdt dat nooit op? Dat is de vraag waar men in Lala-land een antwoord op verwacht. Zelf zijn we ook wel eens in de stemming geweest om uit volle overtuiging Ypsus, de Kritische Magier, Horas en vele anderen terug te fluiten voor een lange, zeer lange vakantie in een ver vreemd land. Om nooit meer terug te keren.

De poppen uit onze poppenkast zijn meestal wel vermakelijk, maar het doet niks om de wereld echt te verander. Ook al denken sommige lala -landers daar anders over, omdat ze bang zijn dat de kritiek van Sterzoeker mensen bewust maakt en potentieel klanten zou weghouden van hun toko, maar in de praktijk komen de meeste mensen bladeren, vinden de teksten op Sterzoeker "wel leuk", en bladeren weer verder. Meer is er niet.

Ondanks de kritiek van Sterzoeker gaat het handjevol oplicht-sterren gewoon, door met mensen werven voor hun activiteiten en ze zullen er geen plak brood minder door op de plank hebben. Wordt men wijzer? Nee. Bijna twee jaar wordt er geschreven over de misstanden en de oplichterij. Houdt het op? Nee. Dat ligt niet aan Sterzoeker, maar aan dat intense verlangen van de zoekende mens om vooral in contact met de goden te staan, omdat het eigen miserabele doorsneeleven maar matig bevalt. Dan schrijven mensen zich in bij een magische school of gaan ze een cursus in wicca doen. In de hoop daar een thuis te vinden. Niet in de gaten hebbende dat ze slecht een product zijn, dat inkomen genereerd, voor deze cursusaanbieders.

Ik heb nog nooit zoveel afwijzing van het menselijke (met alles erop en eraan) gezien als onder Wicca's en moderne magiërs. Fout, ik zag het in mijn studententijd onder de z.g. alternatievelingen. Dezelfde lui die schaamteloos kraakten, jatten uit andermans koelkast/portemonnee, die de grootste bek hadden over de iedereen die niet in hun straatje lulde of als je geen zin had om voor een groot gezelschap te koken omdat je er je werkdag op had zitten (zij werkten niet namelijk).

Gelukkig gaat Sterzoeker, ondanks dat mensen blijven zoals ze zijn, onverstoord door met een kritische kijk en weergave op lala-land. In La-laland kan men Sterzoeker niet goed pruimen omdat:
A. de stijl van schrijven totaal verschilt met andere schrijvers/bloggers (een enkeling daargelaten),
B. heel erg openlijk is over misstanden,
C. dat het een soort heel exclusieve club van mensen lijkt te zijn waar niemand van de bekende forumgarde tussen komt(lekker puh), dit in tegenstelling tot het werkelijke standpunt van Sterzoeker. Iedereen die wat interessants te vertellen heeft, is in werkelijk van harte welkom om dit naar Sterzoeker te mailen en dat zal zonder enige censuur op de Sterzoeker-blogpagina geplaatst worden, ongeacht of de schrijver een voor of tegengestelde mening omtrent het onderwerp heeft.
D. de zweep niet schuwt als het om rottigheid gaat.

Sterzoeker is anders dan dan andere pagina's en fora's, omdat het daar altijd weer om dezelfde namen en dezelfde onderwerpen lijkt te draaien. Al die fora vormen uiteindelijk dezelfde koffiekrans, die het altijd met elkaar eens wordt of men het nu meent of niet. Het gaat ook nergens over want dan moet alles ineens geheim blijven. Privacy vinden ze allemaal heeeel belangrijk, maar ze willen wel graag weten wie de mensen van Sterzoeker zijn, haha.

Privacy vinden wij okee, maar we WILLEN geen namen geven. Expres.Men zwamt maar raak over het eigen wereldje vol trollen en kabouters en voelt zich daar zo heerlijk als heksen onder elkaar. Namen zeggen immers geen donder als je de persoon achter de naam niet kent en Sterzoeker doet niet aan persoonsverheerlijking en beroemd worden willen. Althans de meeste Zoekerschrijvers niet, uitgezonder diegenen dan die ook schrijven voor Sterzoeker en het al zijn.

De ploeg met de messcherpe pen zal ook nog vaak de koppen bij elkaar steken om een Sterzoeker stukje te blijven schrijven. Vanzelfsprekend komt Sterzoeker als heel bijzonder uit de bus. De meer beschouwende blogs over wicca en magie van de Kritische Magier, Virilius, Breitling, Serna en nog wat figuren die ik persoonlijk zo heel erg goed ken, hebben veel reacties uitgelokt vanwege hun scherpe inhoud.

De column-stijl van Kritische magier, Horas en Ypsus laat iets van journalistiek establishment vermoeden. Daar kan Lalaland helemaal niet tegen want die kunnen hun naam amper spellen. Toevallig is een van de Sterzoekerschrijvers ook rubriekenschiijver en die artikelen werden grif geplaatst door de grootste (kwaliteits)kranten van Nederland. O, we hebben wel talent in huis, hoor. Nou nog rijk worden;-). Een andere schrijver heeft een aardige kijk op de sterren. Sterzoeker heeft een dus een brede basis laten we eens een tweetal " Sterzoeker-figuren" uitlichten.

Een schrijver zoals Ypsus is absoluut een magier, ook al heeft hij dan nooit in de magische schoolbanken gezeten (niks verloren, hoor). Hij geeft blijk dat een magiër in staat is om de dingen te zien zoals ze zouden kunnen zijn. Niet voor de show of zoals het op dat moment goed uitkomt, maar in balans en for the benefit van iedereen of in elk geval voor meer mensen dan de eigen persoon of de eigen kring.

Magiërs zijn realistische idealisten, ze laten het beeld van hoe het zou kunnen zijn niet zomaar voorbij dobberen, maar denken en handelen en in zijn geval; schrijven daarnaar. Op deze manier wordt het beeld waargemaakt, stukje bij beetje. Er moet een hoofdfee aan de wieg van Ypsus hebben gestaan. Die moet hem een heel bijzonder talent hebben meegegeven. Zoals hij zijn er echt niet veel.

Ypsus zou een aanwinst zijn in elk ritueel. Een moderne magische school mocht willen dat ze iemand als Ypsus in de groep had, want hij zou een ritueel kunnen "dragen". Dat wil zeggen: aan die fancy teksten een de glans kunnen geven waaraan het nu ontbreekt en het op die manier een werkelijke magische tekst maken. Ze mochten het willen.

Dan wil ik tot slot De Kritische magier er nog even uitlichten. Dit is iemand die wel in de schoolbanken heeft gezeten en het spijt hem verschrikkelijk dat hij niet altijd inhoudelijk kan worden, als het om zijn magische kennis gaat. Dan zou hij meteen herkenbaar zijn vanwege zijn tegendraadse opvattingen die verwerkt werden in redelijk unieke standpunten/zienswijze op oude stuff die elders in zijn publicaties zijn verschenen.

Dit is een man naar mijn hart. Een levendige bijna vijftiger, ondernemer, communicatie deskundige, publicist, een schrijver, met eigen opvattingen en interpretaties, hier hou ik van. Met hem wil ik nog dat boompje opzetten over de Elementalen en hun rol in de rituelen. Welke rituelen dan ook. Ik heb interviews en artikelen van hem gelezen. Ja, dit is 'em.

Laat Sterzoeker lekker het veelkoppige monster zijn dat oplichters verslindt en broednesten van intrige uitgraaft. Ja, adders bij een slap koppie thee! Wij varen onze eigen koers.

Horas

24 opmerkingen:

  1. Zo is het Horas. Bravo!!!! Eindelijk eens geen mee lopers. Ga zo door Sterzoeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds de PGI dag vorige week is iedereen een Sterzoeker. Sterzoeker is een geuzennaam geworden.
    Ineens durven "we" ook van alles. Bleef het voorheen nog bij mopperige posts op diverse forums of een boze tekst op Sterzoeker, nu laat men zich fotograferen in een groepsknuffel met Ina Custers. Nee, niet dat we dikke maatjes zijn, hoor. Het is maar om Custers te laten voelen hoe onbeduidend ze is want kijk eens aan .... de "Sterzoekers" kunnen zich zelfs een publieke knuffel permitteren.

    Horas, waar gaat dit heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Argos, dat is nu precies het valse spel wat in lala-land gespeeld wordt. Als mevrouw in beeld is doen we of we vriendjes zijn, als mevrouw zich omdraait zijn we haar vijanden. Alle partijen doen er evenwel vrolijk aan mee en ondertussen verandert er niets en we geloven in onze eigen leugens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Argos, dit gaat nergens heen. Misschien is dat een geruststelling.

    Ik heb de moeite genomen om de PFI bijeenkomst te bezoeken. Onder mijn wereldse naam had ik een kaartje gekocht.
    Gelukkig heb ik een erg onopvallend uiterlijk, draag geen opzichtige kleding en laat mij niet in een aftandse Cadillac voor de deur brengen. Ik ging onder in de massa. Nou is massa een groot woord want het was bepaald niet afgeladen vol.

    Het programma bood weinig boeiende onderdelen en zo had ik ruim tijd om de bezoekers te bekijken.
    En te beluisteren. Want waarover sprak men?
    Over Ina Custers wiens lezing in de soep liep door indringende vragen uit de zaal. Ineens was Custers' school ook sjamanistisch, het houdt ook nooit op. Traditiegetrouw had Ina Custers weer geen antwoorden op de vragen die een sjamaniste stelde.
    Wat mij verbaasde was, dat men zich hierover verbaasde. Had men dan echt verwacht dat Custers ineens met antwoorden zou komen?
    Het bleef nog lang onrustig, dat bleek. Want aan de bar was Custers het onderwerp. Buiten voor de deur: Custers. In de gangen: Custers.

    Op mijn rondgang langs de tafeltjes in de grote zaal was ik plotseling getuige van de groepsknuffel en de bijbehorende hilariteit. Men hield niet van elkaar, men had ook niks met elkaar en toch werd er geknuffeld. De deelnemers waren er maar wat trots op. Ook dat heb ik nog lang gehoord.
    Natuurlijk was hier geen sympathie in het spel.
    Men was dronken. Dronken van zelfingenomenheid en bier. Een genante vertoning. Wederom stond Custers in haar hemd. Ik zou in haar plaats bedankt hebben, zeker nu ze al zoveel aan geloofwaardigheid verloren heeft door eigen schuld. Als ze bedankt had voor de eer dan hadden de andere knuffelaars in hun hemd gestaan. Maar ja, Custers is niet van de slimme soort, net als die andere plakkers.

    Deze hele dag was een grote poppenkast. Een lange parade van zelfingenomen types. Men was totaal kapot van zichzelf. Het klimaat was buiten hetzelfde als binnen: het leek mooi weer maar de wind was venijnig.

    Men was niet slim genoeg om vals te zijn en niet vals genoeg om aardig te lijken. Een holle vertoning. Zoals ik al schreef: dit ging nergens naartoe.

    De naam Sterzoeker heb ik veel gehoord. Er waren inderdaad mensen die beweerden een Sterzoeker te zijn. Zullen we hen de illusie maar laten? Dit onderstreept alleen de holheid van een flink aantal bezoekers. Lalaland is onbewoonbaar gebied.

    Horas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Horas, is dat zo? "Ik heb de moeite genomen om de PFI bijeenkomst te bezoeken. Onder mijn wereldse naam had ik een kaartje gekocht."

    Volgens mij heb jij via iemand anders een kaartje geregeld anders was je er misschien niet eens binnengekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem, je weet helemaal niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor, best wel veel. Misschien wel meer dan je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt anders helemaal niet snugger wat je schrijft en bovendien is dat jouw zaak niet. Einde mededeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Om je rot te lachen! Hier denkt iemand dat 'ie weet wie Horas is.
    Dan ben jij zeker een van die vele mensen die in Lunteren riepen dat ze een Sterzoeker zijn. Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat ik wel weet wie die anonieme zwamneus is. Dat is de grootste roddelmachine van Lalaland. Je tijd is allang voorbij, Anoniem.

    Horas, je observaties zijn scherp en kloppen als een bus. Ik was er ook en zag dat er bij benadering niet meer zoveel bezoekers waren dan een paar jaar geleden.
    Je hoort nogal dat mensen naar die PFI dag gaan om bekenden te zien. Dan bedoel ik dat inteeltgroepje wat je overal ziet en zo kapot is van zichzelf. Die groep is de hoofdmoot van de bezoekers.

    Die domme opmerking van Anoniem moet misschien de indruk wekken dat ze staan te vechten aan de poort om binnen te komen. Jaja. Ik weet voortaan wel wat beters met mijn tijd te doen dan naar die opgeblazen vertoning te gaan voor 20 euro entree. Jammer van het geld en de tijd.
    Wat een afgang. Die hele PFI stelt geen donder voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De waarheid is een mysterie, het mysterie een kern van waarheid, de kern van waarheid wordt een illusie, de illusie voor velen heel veel vragen, op alle vragen daar liggen vele antwoorden behalve een waarheid die vele waarheden kent welke ook al geen kern van waarheid samenvatten.

    jij, zij, wij, allemaal en iedereen daarmee is alles in helder klare bewoording wel omvattend verteld dat sterzoeker uit meerdere elementen kan bestaan.

    Aarde, Grond, Water en Vuur!

    Gij is allen gegroet,
    Alfa Beta en Omega

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er enor, veel gelovigen die in God geloven en nooit om zijn paspoort zullen vragen. God bestaat niet omdat deze een verzinsel is ooit in een ver verleden bedacht door door clubjes mensen.

    Ondanks geloven veel mensen in die god, het komt er in het kort op neer dat het er niet toe doet hoe God eruit ziet. God is a busy fantasy.

    Wie zijn sterzoeker? Lekker belangrijk om tijd aan te besteden, laat het rusten get a life anyone.

    Sirius B Shockwave

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach goth, wat een interessante visie wordt hier weer verkondigd. Was je lichtelijk jaloers niet in de grouphug betrokken te zijn of viel het je tegen dat ik je niet geloofde mbt het sterzoekerschap? Jammer, ik kan nl wel tegen een leugentje om bestwil en ik vond je best aardig. Dronken was ik jaja, van 2 biertjes en 1 trekje van een joint, laatste was je nog even vergeten te melden,maar ala je was er ook maar even bij.

    Was een heerlijke dag vol roddel en sociale contacten, waarvoor velen daar komen. Sommigen nemen zichzelf nl lang niet zo serieus als anderen zouden willen. Arrogant ben ik bovendien en mijn voetstuk is zo hoog, dat niemand er nog bij kan om me eraf te donderen.

    Hartelijke groetjes Iedereen, ik heb jullie gemist

    Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Daan

    Hebben wij elkaar gesproken? Daar kan ik me niks van herinneren en ik was niet dronken of stoned. Dat voetstuk van jou moet toch een behoorlijk blok aan je been zijn want het zit nogal in de weg bij je kijk op dingen.

    Toen ik die grouphug zag vermoedde ik al dat de deelnemers dronken waren. Nee, daar had ik niet tussen willen staan tenzij ik graag een besmettelijke ziekte had willen oplopen en dat wilde ik niet.

    Mijn signalement is: man, 1.92 m lang, donker haar in staart, beetje gezet, zwarte kleding, onbestemde leeftijd. Als je nuchter was geweest had je me vast meteen herkend en een grouphug georganiseerd. De volgende keer dan maar? Ik beloof je dat ik me netjes zal voorstellen als Horas. Jou herken ik meteen aan je hoge voetstuk natuurlijk.

    Horas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De andere hugger21 juni, 2011 14:46

    @Horas, nu snappen wij waarom we je niet herkenden. Je had je vrouwen vermomming aan. Je was kleiner van stuk; ongeveer 160, zwart sluik haar, tot op de schouders, zwart colbertje, zwarte broek met fijn wit streepje, hanger om met pentagram, en met groene steen. Zet je volgende keer wel even je grote zwarte zonnebril af, zodat we gezellig over de kabbala cursus kunnen babbelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kijk, dat is nou spannend. Ik heb voor alle zekerheid nog even in de spiegel gekeken. Nee, geen twijfel mogelijk: man. Gekrompen ben ik ook niet, ondanks de regen. Damesvermomming is leuk. Ik ga meteen een zwarte zonnebril aanschaffen voor de volgende keer. En een drankneus natuurlijk.

    Dat voetstuk is echt een flinke handicap. Afblijven van die alcohol anders val je er nog af.

    "We"? Wie zijn "we"? Alle huggers? Bah.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Horas,

    Daan bedoelt mij. Ze denkt serieus dat ik Sterzoeker ben omdat ik een tijd geleden iets in het midden gebracht heb op het Silver Circle forum. Iedereen die drie woorden foutloos kan schrijven wordt daar voor Sterzoeker aangezien. Ik had je in Lunteren best willen ontmoeten.

    De grouphug heb ik gemist maar er was op andere plaatsen ook volop vermaak. Volgend jaar dan maar. Ik ben zoals altijd te herkennen aan mijn ketting met pentagram.

    Groetjes,

    Vesta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Vesta @Horas, Jullie ook al? Laat ik nu sterk vermoeden dat Sterzoeker een opzetje is uit de TOS< want er is immers geen betere reclame dan Anti reclame.

    Sterzoeker komt geheel uit de koker van de TOS PR machine. Hoe komt Sterzoeker anders aan rituelen van de TOS en aan rituelen die niemand anders kan hebben dan Custers zelf? Dat met gegeven werk zijn. En de Kritische magier dat is de Magister Templi haar zelve. De verwijzing zit al in de bijnaam van Sterzoeker; die hanteert ook Magister Templi 1 en een 1 is 2.

    Het is ook wel handig is voor de TOS ook wel handig om een onzichtbare vijand te hebben, in de vorm van Sterzoeker, die kan nooit ontmaskert worden en Custers kan er mee duidelijk maken in welke kamp haar vrienden staan, gaan ze bv namen noemen , of verdachten aanwijzen, of gaan ze zeggen dat ze Sterzoeker goed vinden. Als mensen geheimen, les materiaal, of rituelen naar Sterzoeker door mailen, weet Custers meteen wie de verader is!

    Slim bedacht van Ina Custers, omdat niemand denkt dat een vijand ook je beste vriend kan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hieraan zie je dan meteen het enige dat goedkoop is bij Ina: haar trucs.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fan van de echte Sterzoeker22 juni, 2011 13:25

    Maar .... over welke Sterzoeker hebben we het dan? Deze hier of die van Facebook? Dat die van Facebook een nepper was zag ik wel.
    Ga me nou niet vertellen dat de Kritische Magier, Horas, Ypsus (die springen eruit dus die noem ik even) lid van de TOS zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hahah.... lachen iedereen is Sterzoeker!! Ook U, alle lezers van deze reactie, zijn Sterzoekers!

    Het is allemaal speculatie...ken uzelve spraken de ouden immers al!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fan van de echte Sterzoeker22 juni, 2011 22:28

    En waar blijven die lui met al die praatjes over Horas en Vesta nou?
    Iets rechtzetten hoort er niet bij zeker. Grote babbels en dan staan ze in hun hemd. Goedzo.

    Zo is 't maar net, Vera.

    BeantwoordenVerwijderen

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails