zondag 30 augustus 2009

Illuminatie

Een lieve vriend van mij is vrijmetselaar en wij spreken elkaar geregeld. Meestal spreken wij elkaar over diepzinnige rituele zaken. Vanochtend sprak ik hem nog en ik vertelde dat ook ik zeer benieuwd was naar het boek nieuwe boek van Dan Brown, omdat dat waarschijnlijk over zijn “Hobby clubje” zal gaan. Deze lieve vriend van mij noem ik ook wel eens spottend mijn “illuminatie-vriend”. Soms zeg of vraag ik hem, nadat wij over diepzinnige zaken hebben gesproken:, “en hoe kijk jij daar nu tegen aan als Illuminatie? “. Meestal volgt er dan een wijs antwoord verpakt in een grap.
Na ons gesprek over dan Brown waren we een beetje aan het dollen en ik vroeg aan mijn Illuminatie vriend ; “ Zou jij niet eens een stukje voor mij kunnen schrijven over hoe het nu is om als Illuminatie door het leven te gaan, want dat zou ik wel eens willen weten en met mij waarschijnlijk vele anderen?”.
Hij antwoorden daar op, “Oh, ja hoor, dat wil ik wel doen. Ik zet wel een even een stukje voor op papier”.
Hieronder volgt aldus het stukje van een verlicht mens:



“Ja ik ben een Illuminatie, Ben ik daarom minder menselijk?”

Als Illuminatie is het voor mij net zoals u ook elke zondag een rustdag en heb ik net zulke menselijke trekjes als de overige medemens die geen “Illuminatie: zijn.

Hoe voelt het dan wel om “Illuminatie” te zijn? Het antwoord wat ik daar over kan weggeven is dat ik me bevoorrecht voel om deel uit te maken van een sociale club mensen die bezig zijn om met symbolieken het grote mysterie van de vrijmetselarij te ontdekken.

Als Illuminatie heb ik het streven om een lichtje te zijn en om de zwakkere medemens een helpende hand te bieden als de duisternis volledig heeft toegeslagen en er weinig op meer is op herstel zodat een half woord de wanhoop kan omvormen tot een positief inzicht zodat er weer enige hoop op glorie is.

Ik voel me geen “Illuminatie” eigenlijk ben ik net zoals u en de rest van de wereld slechts een mens die niet meer dan zijn best kan doen om van het leven iets positiefs te maken en daar nog iets van te leren ook.

Er zijn veel geheimen binnen de vrijmetselarij, echter wijd ik hier niet over uit omdat ik daar een symbolische wet mee overschrijd en daarmee ook nog eens van alles zou ontrafelen vanuit mijn eigen interpretatie wat nu ook weer niet de bedoeling is.

Hoe voelt het om “Illuminatie” te zijn? Ik help u uit de droom, het voelt niet anders dan toen ik nog geen “Illuminatie” was en het slechts om een woord definitie gaat die is gewijzigd omdat ik nu deel uit maak van een sociaal intellectueel broederschap in een gesloten circuit

Waar ik een zwijgplicht ben aangegaan om nooit met opzet over geheimen te praten die de mens buiten de vrijmetselarij simpelweg niet aangaan.

Ik voel hem al aankomen, U denk vast zoals velen omdat ik een “Illuminatie” ben dat ik de duivel aanbid of dat het een clubje geheimschrijvers betreft die twijfelachtige rituelen uitvoert om de nieuwe wereld orde tot leven te wekken?

Helaas pinda kaas, er zijn een hoop onzinnige geruchten over de vrijmetselarij die lachwekkend zijn en niet sporen met de werkelijke realiteit!, Wilt u toch blijven wroeten hoe het voelt om een “Illuminatie” te zijn dan zit er maar één ding op en dat is om proberen lid te worden en het daarmee zelf gewaar te worden hoe het voelt om “Illuminatie” te zijn.

Bij deze wil ik u uit de droom helpen! Als “Illuminatie” mag ik wellicht een duveltje uit een doosje zijn, echter aanbid ik en de rest van het geheime broederschap de duivel niet en is er absoluut geen sprake dat iedere “Illuminatie” 24 uur per dag bezeten is om een nieuwe wereld orde tot stand te brengen, sterker nog ik weet niet wie deze onzin in de wereld heeft gebracht? Het zal kennelijk wel weer een fantast zijn die het niet kan uitstaan dat wij als “Illuminatie” onze grote geheimen niet uitweiden aan de buitenwereld?

Als “Illuminatie” voel ik me ook niet in welke machtspositie verheven en ben ik ook geen intellectuele miljonair die teveel tijd en geld heeft om de wereld te manipuleren!

Ik heb als “Illuminatie” ook maar gewoon een baan van 08:45 tot 16:00 uur en is het ook niet de beste betaalde baan van de wereld die niets met de vrijmetselarij van doen heeft omdat ik ook maar werkzaam ben in de zorg en slechts de “Vrijmetselarij” als interessante puzzel zie waar nog een hoop mysteries zijn te ontdekken waar geen pasklaar antwoord op te geven valt waar het nu precies allemaal over gaat en wat het allemaal inhoud?

Als “Illuminatie” heb ik net zoals ieder ander mens ook wel eens een slechte dag, en zijn er genoeg dagen van tegenslagen en dat ik sta te vloeken omdat het buiten weer eens stevig regent omdat het met bakken uit de hemel komt en ik er net doorheen moet om dat mijn boodschappenlijstje niet door de kabouters wordt gedaan.

“Ik mag dan wel een “Illuminatie” zijn en met andere “Illuminaties” in contact staan? Echter zijn het allemaal mensen en is er onderling ook nogal eens wrijving en soms dolle pret.

Als “Illuminatie” verlies ik net zoals ieder ander buiten de vrijmetselarij ook wel eens mijn vrienden en loop ik net zo hard tegen muren en deuren op plus dat ik net zoveel van hoofdpijn kan genieten als ik tegen een glazen deur oploop.

Ja ik mag dan wel “Illuminatie” zijn en mijn levensovertuiging op afstemmen, en er mogen dan wel geheimen zijn die alleen voor ogen en oren voor ingewijden bestemd zijn, echter blijft het betrekkelijk, Als “Illuminatie” snak ik net zoals u allemaal ook wel eens naar wat rust en spelen mijn “Illuminatie” hormonen net zoals ieder mens regelmatig een rol om een familie te stichten en daarna kinderen met veel liefde te verwekken.

U snapt het al, ik zeg genoeg en eigenlijk helemaal niets? In dat geval heb ik eigenlijk al te veel gezegd omdat u heb verteld hoe het voelt om een “Illuminatie”te zijn en wat er elke dag weer op je afkomt omdat er genoeg lieden zijn die je als een duivelsaanbidder beschouwen terwijl ik dan vaak genoeg denk? Ach mensen doe eens normaal hebben jullie nu echt niets beters te doen dan wilde verhalen te verzinnen die niet sporen met de werkelijkheid?

Als “Illuminatie” voel ik me wellicht een trots en bevoorrecht mens omdat ik een klein deel van de schakel ben van een broederschap en een geheim genoodschap?

Toch is het voor mij als “Illuminatie” geen reden om arrogant over te doen of me als een GOD verheven te voelen, ik ben net zoals u iedereen ook maar een mens met zijn nukken en zijn eigen grillen die me net zoals de rest van de wereld bijna een mens maken!

Alexander, Illuminatie.

PS. Mijn echte naam doet er niet toe, ook al is het geen goed bewaard geheim!

5 opmerkingen:

  1. Veel mensen in de alternatieve sector wijzen met een wijsvinger naar de vrijmetselarij,ze hebben geen enkel idee wat het inhoud,hun uitspraken bewijzen al dat ze in een ontwetendheid handelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groeten uit de GROTE ORDE VAN ILLUMINATI aan de Verenigde Staten en de wereld, dit is een open gelegenheid om lid te worden van de ILLUMINATI ORDERS broederschap waar u uw verloren dromen kunt herstellen en ook waar u het licht van rijkdom en geluk kunt zien zonder bloedoffers. En door de jaren heen hebben we wereldleiders, MILJARDEN, miljarden, wetenschappers, SUPERSTARS en alle werken van het leven, u bent welkom in de wereld, afhankelijk van uw ras, religie en nationaliteit, WELKOM bij u Hall of Fame en Goodness.
    Schrijf ons vriendelijk via onze privémail: greatilluminate99@gmail.com

    Hallo TEMPEL VERLICHT VERENIGDE STATEN.666

    BeantwoordenVerwijderen

Vergelijkbare Blogs

Related Posts with Thumbnails